برای خرید قطعات یدکی انواع کتری برقی و چایساز با فروشگاه قطعات لوازم خانگی هانا تماس بگیریدپیش تر از کتری و سماور برای آماده کردن چای و نوشیدنی‌های گرم استفاده می‌شد، اما امروز کتری برقی و چای ساز جایگزین‌های بسیار خوبی برای کتری‌های معمولی و سماورها شده اند. با این وجود این وسیله‌ها نیز، با توجه به استفاده زیاد از آنها، ممکن است دچار مشکل شده و شما به تعمیر کتری برقی و چای ساز خود احتیاج پیدا کنید.

آشنایی با چای‌ساز

قبل از استفاده از این دستگاه، دستورالعمل‌های دفترچه راهنما را به‌دقت بخوانید. این دستگاه منحصراً برای استفاده در منزل و اهداف پیش‌بینی‌نشده طراحی‌شده و برای استفاده‌ی صنعتی مناسب نیست. برای اطلاع از ولتاژ مصرفی دستگاه، حتماً برچسب اطلاعات کف پایه‌ای آن را ببینید. دستگاه را فقط به پریز مناسب وصل کنید. دستگاه را بر روی یک سطح صاف قرار دهید

در ابتدا سعی کنیم در نگهداری وسایل برقی و استفاده صحیح ار آنها بکوشیم تا مشکلی پیش نیاید.

تعمیر چای سازنکات نگهداری از کتری برقی و چای ساز

حالا که قبل از خرید چایساز با نکات خرید چایساز آشنا شدید، و چایساز مناسب خریداری کرده اید بهتر است طرز استفاده صحیح از چایساز و کتری برقی را بدانید.

هنگام استفاده از چای ساز خود به این نکات توجه کنید تا هر چه کمتر به مشکلات چای ساز دچار شده و به تعمیر کتری برقی احتیاج پیدا کنید:

  1. هنگامی که برق چای ساز وصل است، دستگاه را از سکوی شارژ جدا نکنید. زیرا بین ترمینال کتری و سکو جرقه ایجاد شده و باعث بروز مشکل می شود.
  2. اگر کتری برقی و چای ساز شما رسوب گرفت، حتما آن را رسوب زدایی کنید. این مسئله در طولانی مدت باعث سوختن المنت چای ساز برقی خواهد شد.
  3. از ریختن آب در سکوی چای ساز و کتری برقی خوداری کنید؛ زیرا باعث سوختن و زنگ زدگی میشود.
  4. هیچگاه بیشتر از حد جاز در دستگاه آب نریزید و همیشه پس از شستشوی کتری برقی اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

مشکلات رایج و تعمیر کتری برقی و چای ساز

در این قسمت به رایج‌ترین مواردی می‌پردازیم که توجه به عیب‌یابی و تعمیر کتری برقی و چای ساز را ضروری می‌سازند. این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با علت مشکلات کتری برقی و چای ساز خود آشنا شوید.

آیا کتری‌برقی یا چایساز قابل تعمیر است؟

بله، معمولا چای‌ساز ها و کتری‌برقی به گونه‌ای ساخته می شوند که می‌توان از آن‌ها برای سال‌های طولانی استفاده کرد و اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید و نیاز به تعمیر داشته باشند، می‌توان آنها را تعمیر کرد.

چه قسمت‌هایی از چای‌ساز یا کتری‌برقی قابل تعمیر هستند؟

اگر دستگاه شما از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشد، تقریبا تمامی قسمت‌های یک کتری‌برقی یا چای‌ساز قابل تعمیر هستند.

مشکلاتی که ممکن است برای چایسازها و کتری برقی پیش بیاد:

دستگاه روشن نشود؟

دکمه ها کار نکنند.

دستگاه قبل از جوش آمدن آب خاموش شود؟

چایساز سا کتری بعد از جوش آمدن همچنان روشن بماند.

1. مشکلات چای ساز و روشن نشدن آن

یکی از موارد اولیه در مشکلات چای ساز و ساده‌ترین ایرادی که زمان استفاده از کتری برقی و چای ساز خود ممکن است با آن روبه‌رو شوید، روشن نشدن آن است. اگر دستگاه شما روشن نمی‌شود، به احتمال زیاد دکمه روشن کردن کتری برقی و چای ساز یا یکی از سیم‌های اصلی آن قطع شده است.

البته دلایل دیگری هم ممکن است دلیل روشن نشدن کتری برقی و چای ساز شما نیز باشد؛ برای مثال خراب شدن برد الکتریکی دستگاه، یا قطعه ای دیگر که به نحوی می‌تواند روشن شدن دستگاه را مختل کند. با کمی جستجو در مطالب آموزش تعمیر چای ساز و طریقه تعمیر کتری برقی یا تعمیر چای ساز لمسی می‌توانید نحوه رفع این مشکل را بیابید. اگر تخصص لازم را ندارید، حتما از یک فرد ماهر و با تجربه کمک بگیرید.

2. داغ نشدن کتری برقی و چای ساز

گاهی مشکلات چای ساز و کتری برقی شما در روشن نشدن آن خلاصه نمی­‌شود. گاهی دستگاه شما روشن می‌شود، اما آب داغ نمی‌شود (با وجود روشن بودن چراغ آن). علت این مسئله مشکلات المنت چای ساز برقی یا کتری برقی شماست. کار المنت چای ساز برقی تبدیل برق یا جریان الکتریکی به گرماست. تعمیر کتری برقی و چای ساز در صورت بروز این مسئله معمولا با تعویض یا تعمیر المنت چای ساز برقی به سادگی رفع خواهد شد.

3. خاموش نشدن کتری برقی پس از جوش آمدن آب

یکی دیگر از مشکلات چای ساز و کتری برقی، خاموش نشدن دستگاه پس از جوش آمدن آب است. علت اصلی این مشکل اشکال در سنسور دمای دستگاه و معیوب شدن آن است. همان‌طور که از نام این قطعه می‌توانید حدس بزنید، کار آن تشخیص دمایی خاص و خاموش کردن کتری برقی و چای ساز است. اگر خودتان قصد تعمیر کتری چای ساز تفال یا تعمیر چای ساز لمسی‌تان (یا سایر مدل‌ها) را داشته باشید، با مطالعه طریقه تعمیر کتری برقی یا آموزش تعمیر چای ساز، روش رفع این مشکل را خواهید دید.

4. خاموش شدن چای ساز پیش از جوش آمدن آب

این ایراد شاید یکی از آزاردهنده‌ترین و عجیب‌ترین مشکلات چای سازها باشد. طریقه تعمیر کتری برقی، تعمیر چای ساز لمسی، تعمیر کتری چای ساز تفال و… در این شرایط می‌تواند مراحل متفاوتی داشته باشد؛ چرا که عوامل متفاوتی می‌تواند این مشکل را به‌وجود آورد. از جمله این موارد می‌توان به خراب شدن سنسور دمای کتری برقی یا مشکل در عملکرد آن اشاره کرد.

یکی دیگر از دلایل این مشکل جمع شدن رسوب فراوان روی المنت چای ساز برقی و چای ساز شماست. در این حالت به جای بررسی دقیق فایل‌های آموزش تعمیر چای ساز، طریقه تعمیر کتری برقی و آموزش تعمیر چای ساز فلر، تنها کافیست کتری برقی خود را رسوب زدایی کنید. ساده‌ترین روش‌های این کار را می‌توانید در مطلب “ترفندهای رفع رسوب کتری و سماور” ما مطالعه کنید.

تعمیر چای ساز5. رسوبات بیش از حد و تکه های سفید در کتری برقی

این مورد شاید از مشکلات چای ساز نباشد و جای خاصی را در آموزش تعمیر چای ساز، تعمیر چای ساز لمسی و طریقه تعمیر کتری برقی نداشته باشند؛ اما بسیار رایج بوده و موجب نگرانی صاحبان این دستگاه‌ها می‌شود.

از دلایل بروز این مشکل می‌توان به املاح بالای آب مورد استفاده اشاره کرد. شما می‌توانید با ترفندهای خانگی یا رسوب‌زداهای شامل جوهرلیمو برای رفع این مشکل استفاده کنید.

6. خرابی دکمه‌ها

خرابی دکمه‌ها نیز می‌توانند یکی از مشکلات چای سازها و کتری‌های برقی باشد. این مشکل می‌تواند به دلیل گرم شدن بیش از حد دستگاه و نشت بخار آب در مدار آن به وجود بیاید. مراحل و طریقه تعمیر کتری برقی و تعمیر چای ساز شامل بررسی اتصالات و کلیدهاست.