غذاساز چیست؟

غذاساز یک وسیله چندکاره آشپزخانه است که میتواند تقریبا تمام انواع مواد غذایی را سریع خرد, ورقه, آسیاب و پوره کند.برای آشنایی بیشتر با غذاساز مقاله راهنمای استفاده از غذاسازها را مطالعه نمایید.

موارد استفاده از غذاساز

احتمالا شما هم می دانید که غذاساز چقدر شگفت انگیز است. کمترین وسیله ای در آشپزخانه پیدا میکنید که مانند غذاساز این همه کارایی داشته باشد. چراکه میتواند تقریبا تمام انواع مواد غذایی سالادها و سایر غذاهای سالم  را سریع و آسان خرد، ورقه، رنده، آسیاب و پوره کند.

همچنین غذاساز می ‎توان برای مخلوط کردن سوپ ها ، سالاد و سس ها استفاده کرد . علاوه بر این با استفاده از این دستگاه می ‎توانید انواع سبزیجات ، میوه ها و سایر مواد غذایی سفت را خیلی سریع خرد کرده و در وقت خود صرفه جویی کنید. برای یک کدبانوی خانه دار غذاساز مانند یک دستیار همه فن حریف در آشپزخانه عمل می کند

اما این پایان کاربردهای غذاساز نیست و امکانات این وسیله آشپزخانه فوق العاده مفید و همه کاره، اساساً بی پایان است. بنابراین مجبور نیستید ساعت ها را صرف درست کردن غذاهای خانگی و میان وعده کنید.

تیغه های غذاسازها

غذا سازها از تیغه های مختلف جهت انجام وظایف گوناگون خود بهره می برند. فقط کافی است تیغه ی مربوط به کار خود را درون دستگاه جایگذاری کرده و در عرض چند ثانیه مواد غذایی خود را آماده تحویل بگیرید.طیف وسیع کارایی های غذاساز و سرعت عملکرد فوق العاده آن موجب شده تا در وقت شما صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت پذیرد و زمان لازم برای آماده کردن انواع مواد غذایی کاهش چشم گیری پیدا کند

راهنمای استفاده از غذاساز

نکات استفاده از غذاساز ها:

به منظور استفاده از این دستگاه ، ابتدا غذاساز را آماده و تیغه آن را وصل کنید . انواع مختلفی از تیغه ها وجود دارد که می‎ توانید از آن ها برای خرد کردن ، برش زدن یا رنده کردن مواد غذایی استفاده کنید . در مرحله بعد ، مواد اولیه خود را درون محفظه غذاساز ریخته و درب آن را ببندید و با استفاده از کلید روشن و خاموش دستگاه ، آن را روشن کنید تا مواد غذایی به طور دلخواهتان خرد و یا رنده شوند .

به یاد داشته باشید که همیشه قبل از وصل و جدا کردن تیغه ها از محفظه مورد نظر، دستگاه را از برق بکشید.

نحوه ی اضافه کردن مایعات به غذاساز

در صورتی که تمایل به اضافه کردن مایعات به مواد درون محفظه غذاساز دارید ، دقت کنید که از ریختن مایعات بیش از اندازه درون آن خوداری کنید.

مایعات داغ را قبل از ریختن درون محفظه ، در دمای اتاق خنک کنید .

موادغذایی منجمد و بزرگ

قبل از ریختن مواد غذایی منجمد شده ، آن ها را در دمای اتاق ذوب کنید.

مواد غذایی بزرگ را در اندازه های کوچک تر خرد کنید تا تیغه ها راحت تر آن ها را خرد کنند .

هنگام بستن درب بر روی محفظه ، دقت کنید که درب کاملا بسته شده باشد . اکثر دستگاه های غذاساز تا زمانی که درب آن ها به خوبی بسته نشده باشد، قادر به کار کردن نیستند .

این دستگاه دارای دکمه هایی مخصوص خرد کردن ، له کردن و رنده کردن هستند.

دفترجه راهنمای غذاساز

در صورتی که دستگاه غذاسازتان دارای بیش از دو دکمه باشد ، بهتر است به دفترچه راهنمای کارخانه تولیدی آن مراجعه کنید .

در بیشتر دفترچه های راهنمای دستگاه های غذاساز ، از شما خواسته می ‎شود که مواد غذایی را به آرامی به داخل محفظه اضافه کنید و در صورتی که دستگاه غذاسازتان ، فاقد لوله بر روی درب آن به منظور اضافه کردن مواد غذایی است ، ابتدا دستگاه را خاموش کرده ، درب محفظه را باز کنید و مواد را اضافه کنید .

هانا هانا تولیدکننده قطعات یدکی چایساز ، اسپرسوساز، پلوپز، پنکه و ...