امروزه جاروبرقی یکی از ضروری‌ترین لوازم‌خانگی برای هر خانواده است ، هزینه برای جاروبرقی نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود و همانند هر سرمایه گذاری، اطمینان از نحوه نگهداری بهترین روش محافظت از سرمایه گذاری است . نکاتی وجود دارد که با انجام و رعایت آن می توانیم بهترین دستگاه جاروبرقی را داشته باشیم

  1. هر ده دقیقه کار ده دقیقه جارو برقی را خاموش نمایید .( این عمل باعث افزایش عمر موتور جاروبرقی و جلوگیری از ذوب شدگی و دفرمه شدن بدنه جاروبرقی و در انتها افت مکش می شود )
  2. از پاکت های یکبار مصرف که استاندارد است استفاده نمایید .
  3. فیلتر جاروبرقی را مرتب هر نوبت قبل از استفاده از جارو تمیز نمایید این عمل به ارتقاء مکش جاروبرقی کمک میکند .
  4. محلهای خیس و مرطوب را جارو نکنید .رسیدن اب به موتور جاروبرقی باعث سوختن موتور و اسیب به برد جاروبرقی می شود .
  5. برای انجام تعمیر و یا خدمات همیشه از نمایندگی های مجاز استفاده کنید .
  6. در صورت تغییر صدای موتور جاروبرقی ؛ فورا دستگاه را خاموش و نسبت به سرویس آن اقدام نمایید .( توجه داشته باشید استفاده در این حالت باعث افزایش میزان تخریب موتور جاروبرقی می شود .
  7. یکی از علت های رایج افت مکش جاروبرقی نقص در لوله خرطومی و برس جاروبرقی و کوپل دستگاه می باشد . در صورت اینکه جاروبرقی شما مکش ان بطور ناگهانی کم شد حتما لوله استیل و خرطومی انرا قبل از مراجعه به تعمیرگاه کنترل کنید و زباله هایی که در مسیر مکش هوا گیر کرده است را تخلیه نمایید . ( دقت کنید در زمان باز و بستن کوپل و زانوی خرطومی ضامن ها نشکند )
  8. فیلتر خروجی در کیفیت کار جاروبرقی بسیار مهم است که در 90 درصد اوقات مصرف کنندگان به این مهم توجه نمی کنند .
  9. استفاده مدام از سرعت بالا در استفاده از جاروبرقی مشکلی برای موتور بوجود نمی اورد . فقط به  10 دقیقه کار و 10 دقیقه خاموش نمودن جاروبرقی توجه شود .
  10. از پاکت مخصوص برند جاروبرقی خود استفاده نمایید . (یا نام پاکت و مدل انرا بخاطر بسپارید یا یک پاکت خالی جاروبرقی خود را برای تهیه مجدد به فروشگاه ارائه کننده پاکت جاروبرقی ببرید .)
  11. استفاده از برسهای جدید تک چرخ در راحت جارو کشیدن منزل به شما کمک بسیاری میکند . ( توجه داشته باشید برسهای تک چرخ اصلی از جنس اورجینال خارجی یا شرکت پارس خزر جزو بهترین مدلها می باشند و براحتی روی فرش راه میرود و مدام به فرش نمی چسبد .)
  12. اگربدنبال یک جاروبرقی بی صدا میگردید و یا صدای جاروبرقی باعث اذیت شدن شما می شود جاروبرقی مارک هامیلتون مدل MUTE راتهیه نمایید .
  13. معمولا جاروبرقی های سطلی مکش بیشتری نسبت به جاروبرقی های خوابیده دارند .

فروشگاه لوزام یدکی هانا (فروش قطعات یدکی جاروبرقی )

 برای خرید عمده و تک قطعات یدکی لوازم خانگی برقی با ما در ارتباط باشید

نکاتی برای حفظ جاروبرقی

از دستگاه خود مراقبت کنید تا از تمیزی خانه شما محافظت کند. این مراحل اضافی را دنبال کنید تا آن را در بهترین حالت ممکن قرار دهید:

جاروبرقی را تمیز نگه دارید:

قسمت خارج جاروبرقی را با دستمال مرطوب ضد باکتریایی پاک کنید تا تمیز شود.

از کشیدن سیم جلوگیری کنید:

اگر پلاگین از دیوار کشیده شود، این می تواند باعث ایجاد قوس الکتریکی شود و به شاخه ها آسیب برساند.

کیسه را به درستی بچسبانید:

اگر جاروبرقی دارای کیسه است، مطمئن شوید که کیف به درستی چسبیده است، در غیر این صورت گردوغبار می توانند فرار کرده و به جارو آسیب برساند. حتما کیسه های درست را برای مدل خود خریداری کنید.

با دقت جارو بکشید:

هنگام جارو کشیدن، مطمئن شوید که هیچ خمی در شیلنگ وجود ندارد. در مکانی با دمای معتدل و در جایی نگه دارید که رطوبت نتواند به آن آسیب برسانید.

مراقب جاروکشیدن در فضای باز باشید:

از جارو در خارج از منزل یا مکیدن مایعات استفاده نکنید، مگر اینکه جارو برای این کارکردها طراحی شده باشد. همچنین برای جلوگیری از گرفتگی دستگاه، هر نوع زباله ی بزرگ را با دست بردارید.

از گرمای بیش از حد جلوگیری کنید:

اگر دستگاه شما به طور ناگهانی خاموش شد، ممکن است بیش از حد گرم شده باشد. حداقل نیم ساعت آن را خاموش کنید و کیف یا سطل را بررسی کنید.