جاروبرقی
Pars khazar پارس خزر در اسفند ماه ۱۳۴۷ با مشارکت و همکاری فنی کارخانه توشیبای ژاپن، شرکت پارس توشیبا فعالیت خود را در استان گیلان آغاز کرد. در آبان سال ۱۳۶۱ نام شرکت پارس توشیبا به پارس خزر تغییر یافت. درحال حاضر پارس خزر به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده لوازم خانگی برقی کوچک در ایران، به صورت سهامی عام به فعالیت خود ادامه می‌دهد. خشنودی مشتریان، طراحی و توسعه محصولات جدید و تلاش در شکوفایی ایران، سرلوحه فعالیت این شرکت است.

معرفی قطعات یدکی جاروبرقی پارس خزر

هر قطعه از این دستگاه برای کاربردی خاص طراحی شده‌اند. اما آنچه این وسیله را از سایر لوازم برقی متمایز می‌کند؛ قابلیت تعویض هر یک از این لوازم یدکی است. لوازمی از جمله کیسه و فیلتر جاروبرقی پارس خزر ، لوله خرطومی جاروبرقی پارس خزر و … جزو دسته لوازم یکبار مصرف محسوب می‌شوند. طراحی این لوازم به‌گونه‌ای است که باید آن‌ها را پس از مدت زمان مشخص تعویض نمود. اما سایر لوازم جانبی مانند بدنه جاروبرقی، زانویی جاروبرقی پارس خزر ، برس جاروبرقی، زغال و حتی موتور آن با صرف هزینه کم قابل تعویض هستند. بنابراین درصورت بروز اشکال در هر یک از بخش‌های داخلی دستگاه نیز می‌‌توان با تهیه قطعه مربوطه ایراد ایجاد شده را برطرف نمود. اما نکته بسیار مهم در تعویض این لوازم این بوده که باید قطعات جانبی جاروبرقی پارس خزر از نمایندگی معتبر تهیه شود تا از مرغوبیت و کیفیت آن مطمئن باشید.

تامین قطعات جاروبرقی پارس خزر

برای هر کدام از مصرف کنندگان این دستگاه امری ضروری است. توجه داشته باشید که به دلیل استفاده روزانه از جاروبرقی نیاز به تعویض لوازم جانبی این دستگاه در طول سال امری طبیعی است. بسیاری از مصرف کنندگان در سراسر ایران برای تهیه قطعات جاروبرقی به دلایل زیر با مشکل مواجه هستند:

  1. تامین قطعات فابریک جاروبرقی برای هر برند کمی مشکل است.
  2. در دسترس بودن لوازم جانبی جاروبرقی برای عموم مردم کمی سخت است.
  3. پیدا کردن محل فروش قطعات جاروبرقی یا بازار بورس لوازم یدکی جاروبرقی در ایران سخت است.

نمایندگی فروش قطعات یدکی جاروبرقی پارس خزر

نکته قابل توجه در تهیه لوازم یدکی جاروبرقی پارس خزر ، توجه به اصل و مرغوب بودن کالا می‌باشد زیرا این مورد در عمر مفید دستگاه بسیار مؤثر است. نکته دوم نیز در مورد قیمت عرضه این قطعات است. یک فروشگاه معتبر باید لوازم جانبی مرغوب را با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه کند. همچنین در تحویل کالا به مشتری نهایت سرعت و دقت را داشته باشد تا بتواند رضایت مشتری را کسب کند.

فروشگاه قطعات یدکی لوازم خانگی هانا

مجموعه قطعات یدکی لوازم خانگی هانا نمایندگی فروش قطعات یدکی پارس خزر و تعمیر جاروبرقی پارس خزر

لوازم یدکی جاروبرقی پارس خزر ، لوازم یدکی اتوبخار پارس خزر ، لوزم یدکی آبمیوه گیری پارس خزر ، لوازم یدکی مخلوط کن پارس خزر ، لوازم یدکی بلندر پارس خزر ، لوازم یدکی غذاساز پارس خزر ، لوازم یدکی سرخ کن پارس خزر ، لوازم یدکی پلوپز پارس خزر ، لوازم یدکی زودپز پارس خزر ، لوازم یدکی چای ساز پارس خزر ، لوازم یدکی کتری برقی پارس خزر ، لوازم یدکی چرخ گوشت پارس خزر ، لوازم یدکی گوشت کوب برقی پارس خزر ، لوازم یدکی همزن پارس خزر ، لوازم یدکی سرخ کن پارس خزر لوازم یدکی اسپرسوساز پارس خزر ، لوازم یدکی قهوه ساز پارس خزر ، دیگ پلوپز پارس خزر ، قابلمه پارس خزر ، تیغ چرخ گوشت پارس خزر

برای خرید قطعات یدکی جاروبرقی پارس خزر لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید یا واتساپ،تلگرام پیام بدهید.

09159113321    09159113320   

مختصری در باره قطعات یدکی تشکیل دهنده جاروبرقی

  1. بدنه جاروبرقی:

معمولا بدنه جاروبرقی ها از جنس پلاستیک ساخته می شود ولی گاها جاروبرقی های سطلی با جنس فلز نیز ساخته می شوند. بدنه جاروبرقی تاثیر بسیاری در قدرت مکش موتور و همچنین ایجاد صدای موتور دارد.بدنه های بی کیفیت باعث هدر رفتن مکش ایجاد شده توسط موتور و همچنین باعث افزایش صدای موتور و ایجاد صدای زیاد در هنگام استفاده از جاروبرقی می شوند.

البته ذکر این نکته نیز ضروری هست که صدای زیاد موتور می تواند ناشی از خراب بودن بلبرینگ های موتور جاروبرقی باشد. هرگونه شکستگی در مخزن زباله جاروبرقی می توان باعث هدر رفتن مکش موتور و درنتیجه کاهش کارایی و مکش جاروبرقی شود.

  1. مدار یا دیمر جاروبرقی و کلید اصلی

مدار یا دیمر جاروبرقی وظیفه کاهش سرعت موتور یا به عبارت دیگر تنظیم سرعت موتور و در نتیجه تنظیم مکش جاروبرقی را برعهده دارد. از دیگر کاربردهای مدار, سیستم حفاظت موتور و سیستم هشدار دهنده پر بودن پاکت جاروبرقی می باشد. دیمر ها گاهی با چندین دکمه و گاهی به صورت حرکت ریلی یک دکمه سرعت موتور را تنظیم می کنند.

کلید اصلی جاروبرقی که وظیفه روشن و خاموش کردن جاروبرقی را بر عهده دارد و یا روی بورد اصلی نصب می شود یا به به وسیله سیم کشی به بورد اصلی متصل می شود.

  1. موتور جاروبرقی:

موتور-جاروبرقی

موتور یکی از اصلی ترین و می توان گفت مهترین قسمت یک جاروبرقی می باشد. موتور از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که اختصارا به توضیح هریک از قسمت ها می پردازیم:

  1. آرمیچر جاروبرقی:

آرمیچر-جاروبرقیآرمیچر قسمت گردنده موتور جاروبرقی می باشد که در وات های مختلف با سرعت های متفاوتی گردش می کند. معمولا تعداد دورهای آرمیچر بین 25000 تا 50000 دور در دقیقه می باشد.

آرمیچر دارای قسمت های مختلفی از جمله بلبرینگ ها, کلکتور, محور و تیغه های روتور می باشد که سیم پیچی روتور نیز مابین این تیغه ها قرار می گیرد.

بلبرینگ های موتور

از جمله قسمت هایی که بیشتر در موتور های جاروبرقی آسیب میبیند بلبرینگ های موتور می باشد.علت این اتفاق علاوه بر سرعت بسیار بالای گردش, وجود گرد غبار و رطوبت در محیط موتور می باشد .برای افزایش طول عمر بلبرینگ ها علاوه بر مدیریت در زمان مصرف متداوم جاروبرقی که نباید بیش تر از 10 دقیقه باشد استفاده از فیلتر مناسب و پاکت های یکبار مصرف نیز توصیه می شود.

تعویض بلبرینگ های جاروبرقی کاریست سخت و نیاز به ابزار آلات مناسب و دانش کافی می باشد . توصیه می شود در صورت نداشتن اطلاعات کافی و ابزار آلات مناسب نسبت به تعویض بلبرینگ های موتور اقدام نفرمایید چرا که کوچکترین اشتباه سبب آسیب دیدگی سیم پیچی های موتور شده و نیاز به تعویض موتور خواهید داشت.

  1. جاروبک ها و نگهدارنده جاروبک ها(زغال ها)

جاروبک-ها-و-نگهدارنده-جاروبک-ها(زغال-ها)

زغال های موتور از قسمت های انتقال دهنده انرژی الکتریکی به کلکتور آرمیچر می باشند.

جنس زغال ها از گرافیت می باشد.مرغوبیت زغال در جاروبرقی از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا اگر زغال ها از جنس نا مرغوبی انتخاب شوند سبب ایجاد جرقه در موتور در قسمت متصل به کلکتور می شوند که این عامل بار اضافی زیادی را به موتور منتقل می کند.

واین بار زیاد سبب سوختن سیم پیچی موتور خواهد شد.بعلاوه نا مرغوب بودن زغال ها سبب ایجاد خردگی در کلکتور خواهند شد که این عامل نیز بعد از مدتی سبب از بین رفتن کلکتور شده و معمولا چون کلکتور به تنهایی قابل تعویض نیست یا باید سیم پیچی آرمیچر تجدید شود یا موتور تعویض شود.

مرغوبترین نوع زغال ,زغالی هست که کمترین ایجاد جرقه و کمترین خردگی را در کلکتور بوجود آورد.یا به عبارت دیگر زغال خود خرده شده و کوتاه تر شود ولی خردگی در کلکتور بوجود نیاورد.

تعویض زغال های جاروبرقی کار نسبتا راحتی می باشد.کافیست زغال مناسب با موتور خود تهیه کنید و سپس زغال های کهنه را از محل خود خارج و زغال های جدید را پس از لحیم کاری به جاروبک ها در محل خود قرار دهید.

  1. پروانه ثابت و پروانه متحرک

در موتور جاروبرقی دو نوع پروانه مورد استفاده قرار می گیرد یکی پروانه ثابت و دیگری پروانه متحرک. پروانه متحرک,پروانه متصل به محور روتور می باشد که وظیفه مکش در موتور جاروبرقی را بر عهده دارد و معولا جهت سبک بودن و مقاومت در برابر رطوبت از جنس آلومینیوم ساخته می شوند.

پروانه ثابت نیز وظیفه هدایت هوای مکیده شده توسط پروانه متحرک  به بیرون از موتور را دارد. پروانه ثابت معمولا از جنس پلاستیک ساخته شده و در پشت پروانه متحرک و بر روی بدنه اصلی موتور نصب می شود.

  1. بالشتک ها

بالشتکها شامل دو دسته سیم پیچی در موتور جاروبرقی می باشند.این سیم پیچی ها بر روی تیغه های فلزی که توسط عایق مناسب محافظت شده اند نسب می شوند.و در داخل بدنه موتور قرار می گیرند. روتور نیز در وسط این بالشتک ها قرار می گیرد. جنس سیم پیچی بالشتک ها معمولا از مس می باشد ولی جدیدا بعضی کارخانه ها جهت کاهش هزینه های تولید مبادرت به استفاده از آلومینیوم در سیم پیچی بالشتک ها می کنند.

  1. بدنه موتور

بدنه موتور معمولا از جنس آهن ساخته می شود ولی گاها از پلاستیک) باکالیت( نیز در ساخت موتور ها استفاده می شود. بدنه موتور وظیفه نگهداری تمام اجزا موتور کنار یکدیگر را بر عهده دارد.از جمله نگهداری بلبرینگ های روتور و بالشتک ها.

  1. خرطومی و متعلقات آن

خرطومی جاروبرقی و متعلقات مکش نیز از قسمت های بسیار مهم جاروبرقی می باشد چرا که نقش مهمی در مکش جاروبرقی دارند.

به صورت کلی خرطومی های جاروبرقی در چهار سایز دسته بندی می شوند که عبارتند از:

  1. سایز 32 که معمولا در جاروبرقی های قدیمی مورد استفاده قرار می گرفت.
  2. سایز 34 که یکی از سایز های متداول در جاروبرقی های امروزی می باشد.
  3. سایز 36 نیز یکی از سایز های متداول در جاروبرقی های امروزی می باشد.
  4. سایز 38 نیز بیشتر در جاروبرقی های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

خرطومی یا شیلنگ جاروبرقی از جنس پلیمر مرغوب ساخته می شود و باید دارای انعطاف و مقاومت کششی بالایی باشد.

متعلقات مکش جاروبرقی

  1. برس یا پارویی:

برس-یا-پارویی-جاروبرقی

برس قطعه درگیر با زمین می باشد در واقع برس با مکش جاروبرقی کثیفی های روی زمین را با پرزهای خود پاک کرده و با داخل خرطومی و در نهایت داخل پاکت جاروبرقی هدایت می کند. برس ها انواع گوناگونی دارند که هم از لحاظ کاربرد و هم از لحاظ کیفیت به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند.

از لحاظ کاربرد برس ها را می توان به برس های مبل پاک کن و برس های پرده پاک کن و گوشه گیرها تقسیم بندی کرد.

  1. لوله استیل:

لوله-استیل-جاروبرقی

لوله استیل نیز جز قطعات مکش جاروبرقی می باشد.لوله استیل از لحاظ کاربرد باعث می شود در هنگام استفاده از جاروبرقی کمر انسان زیاد خم نشده و جلوگیری از آسیب دیدگی آن شود. لوله استیل ها نیز از لحاظ سایز به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

  1. لوله استیل سایز بوش و سامسونگ و پارس خزر ها
  2. لوله استیل سایز جاروبرقی ناسیونال و پاناسونیک
  3. لوله استیل سایز ال جی
  4. لوله استیل سایز بوش چینی و پارس خزر 104