جاروبرقی

دستگاه جاروبرقی خانگی که یک وسیله بسیار پرکاربرد در نظافت مکانیزه مراکز مسکونی به شمار می آید با تجهیز به قطعات مختلف می تواند نقش بسیار ویژه ای در جمع آوری حجم مشخصی از آلودگی داشته باشد.

نظافت مکانیزه بخش های مختلف خانه شامل فرش و موکت، سطوح کف در جنس های مختلف، درز و شکاف ها، مبلمان و… از انواع گرد و غبار به صورت روزانه با استفاده از دستگاه جاروبرقی خانگی و با تجهیز آن به قطعات مناسب صورت می پذیرد. اما برخی قطعات جاروبرقی در طی یک بازه زمانی مشخص دچار کاهش کیفیت و کارایی شده و نیازمند تعویض و جایگزینی با مدل های مناسب می باشند.

تعریف لوازم یدکی جاروبرقی

قطعات جاروبرقی نیز همانند قطعات سایر لوازم منزل با عملکرد گروهی در کنار هم، عملکرد نهایی جاروبرقی را شکل می‌دهند. هر یک از این قطعات برای کار خاصی تعریف شده و طبق نظم خاصی کار می‌کنند. بروز اشکال در عملکرد هر یک از قطعات جاروبرقی می‌تواند در عملکرد کلی دستگاه اختلال ایجاد کند و حتی منجر به سوختن موتور آن نیز شود. آشنایی بیشتر با قطعات جاروبرقی و عملکرد آن‌ها سبب می‌شود، بتوانید ایرادات احتمالی را در دستگاه خود تشخیص داده و آن‌ها را برطرف نمایید. همچنین در صورت نیاز قطعه مورد نظر را خریداری و آن را تعویض کنید

قطعات جاروبرقی خانگی

از جمله اصلی ترین و مهم ترین قطعات در دستگاه جاروبرقی خانگی می توان به فیلتر، برس، خرطومی و انواع نازل ها  اشاره نمود. برخی از این اجزا به دلیل تماس مستقیم و مداوم با آلودگی ها و یا سطوح نیازمند به تعویض در بازه های زمانی کوتاه تری می باشند. با به کارگیری قطعه مناسب علاوه بر افزایش کیفیت و کارایی دستگاه، سرعت نظافت به طرز چشم گیری افزایش می یابد.

برای خرید عمده و تک قطعات یدکی جاروبرقی با فروشگاه هانا تماس بگیرید.

09159113321    09159113320

موتور

موتور-جاروبرقی

موتور مهمترین و کلیدی ترین قطعه الکتریکی جارو برقی است که وظیفه اصلی آن مکش هوای داخل مخزن و یا کیسه جارو و ایجاد فشار منفی و در نتیجه جذب ذرات و آشغال ها به داخل دستگاه است. مدار الکتریکی در بیشتر جاروبرقی های بوش، شامل کلید روشن-خاموش و لامپ خبر است . کلید ها معمولا از نوع فشاری هستند و سر راه فاز یا نول اصلی مدار قرار می گیرند.

پاکت یا کیسه در لوازم یدکی جاروبرقی

شرح کیسه در قطعات جاروبرقی به قرار زیر می باشد:

اگر بخواهیم مهم‌ترین قطعات جاروبرقی را دسته‌بندی کنیم. کیسه و فیلتر در دسته لوازم جانبی پراهمیت جاروبرقی قرار می‌گیرند. انواع کیسه جاروبرقی به دو دسته تقسیم می‌شود.

  1. پاکت یکبار مصرف جاروبرقی
  2. کیسه دائمی جاروبرقی

پاکت یکبار مصرف جاروبرقی: پاکت یکبار مصرف جاروبرقی قابل تعویض است. یعنی پس از هربار پرشدن باید آن را به همراه محتویات دور انداخت و کیسه جدیدی را جایگزین کرد. این کیسه‌ها در انواع مختلف کاغذی، هپا و … تولید می‌شوند. نوع پاکت یکبار مصرف، بسیار حائز اهمیت است. هرچه کیسه شما از جنس و کیفیت بهتری برخوردار باشد، احتمال پارگی و … در آن کمتر است. بنابراین می‌تواند آسیب کمتری را به دستگاه شما وارد کند.

کیسه دائمی جاروبرقی: کیسه‌های دائمی برخلاف مدل یکبار مصرف تا چندین بار قابل استفاده هستند. این کیسه‌ها از پارچه‌های میکروفیلتری ساخته شده‌اند. شما می‌توانید پس از هر بار پرشدن کیسه جاروبرقی، آن را خالی کرده و حتی بشویید و مجدداً استفاده کنید.

سیم جمع کن

وظیفه اصلی سیم جمع کن، پنهان کردن سیم برق دستگاه درون بدنه است.

لوله جاروبرقی

لوله-استیل-جاروبرقی

در جاروبرقی های بوش لوله به گونه ای کاملا ارگونومیک ساخته شده است به طوری که نه آنقدر کوتاه باشد که فرد در هنگام جارو کشیدن مجبور به خم شدن مکرر باشد و وزن خود را به لوله تحمیل کند و نه اینکه آنقدر بلند که توانایی کنترل جارو را از دست بدهد. امروزه در این جاروبرقی ها، لوله ها از نوع تلسکوپی است یعنی امکان تغییر اندازه لوله وجود دارد تا فرد بتواند آن را متناسب با قد خود تنظیم کند. بعلاوه لوله در جاروبرقی های بوش معمولا از جنس استیل ضد زنگ ساخته می شود تا در برابر شکستگی، زنگ زدگی یا خوردگی مقاوم باشد.

– فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی خانگی در انواع مختلفی تولید می شود که از جمله برخی از این موارد می توان به انواع فیلتر هپا، فیلتر حفاظت موتور، فیلتر میکرو استاتیک، فیلتر جایگزین هپا، فیلتر فوم و… اشاره نمود، که متناسب با مدل دستگاه قابل استفاده هستند. از آنجایی که این بخش یکی از مهمترین مراحل را در نظافت مکانیزه به هنگام جمع آوری آلودگی ها به عهده دارد، توجه به تعویض به موقع آن می تواند کارایی دستگاه را به طرز چشم گیری افزایش دهد. فیلتر جاروبرقی عموما در نقش محافظت از موتور و جلوگیری از بازگشت گرد و غبار جمع آوری شده به محیط می باشد، در نتیجه یک فیلتر کثیف نمی تواند به درستی از عهده این عمل برآید.

– برس و نازل

برس به دلیل تماس مستقیم و مداوم با سطوح یکی از مهم ترین قطعات جاروبرقی خانگی به شمار می آید. در مصارف خانگی ممکن است اهمیت استفاده از برس مناسب با سطح نادیده گرفته شود و اکثر کاربران از یک نازل تخت برای نظافت انواع سطوح استفاده کنند. این درحالی است که سازندگان برندهای مختلف با معرفی لوازم جاروبرقی سعی در افزایش بهره برداری از دستگاه ها دارند. از جمله برخی انواع برس(سری جاروبرقی) می توان به مدل های گرد، توربو، مویی در ضخامت های مختلف و… اشاره نمود. نازل جاروبرقی نیز همانند برس در انواع مختلفی طراحی می گردد که با توجه به کاربرد، سطح و نوع آلودگی می توان آنها را به کارگرفت. برخی از این نازل ها عبارتند از: نازل های ترکیبی،‌ توربو،‌ مکان های سخت، نازل مخصوص شکاف و…

خرطومی جاروبرقی

خرطومی جاروبرقی

این قطعه شامل قطعه ای شیلنگ مانند و انعطاف پذیر است. این شیلنگ معمولا از لاستیک نرم و انعطاف پذیری که از پلی اتیلن در آن استفاده شده است ساخته می شود. خرطومی، یکی از اجزای ضروری جاروبرقی های بوش است و برای ایجاد خلاء در دستگاه از فشار هوا استفاده می کند و همین خلاء است که سبب می شود مواد به داخل جاروبرقی مکیده شوند. ایجاد هرگونه سوراخ و یا شکستگی در خرطومی می ‌تواند باعث کاهش مکندگی جاروبرقی شود و کارایی آن را به شدت کاهش دهد. خرطومی جارو برقی های بوش از لاستیک سیمی بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند که در برابر کشیدگی و تاب خوردگی بسیار مقاوم می باشند. در ضمن قابلیت چرخش 360 درجه ای دارند و بنابراین کار با آنها بسیار ساده است.

خرید لوازم یدکی جاروبرقی

شرح خرید قطعات جاروبرقی به قرار زیر است:

شما می‌توانید برای خرید برد جاروبرقی و سایر قطعات و لوازم جانبی آن، از فروشگاه اینترنتی هانا استفاده کنید. برای خرید این قطعات با مناسبترین قیمت عکس یا نام قطعه مورد نظر را واتساپ یا تلگرام کنید یا سفارش خود را از طریق تماس با شماره تلفن  های زیر ثبت کنید.

09159113321    09159113320