اگر شما هم با شنیدن اسم قهوه و حس کردن بوی خوشش، قلب‌تان تندتر می‌زند، یک دستگاه اسپرسوساز لازم دارید.اطلاعات خود را  قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز افزایش دهید.

دستگاه قهوه جوش :

قهوه جوش ها انواع مختلفی دارند که در حجم های مختلف (تعداد فنجان های مختلف)، تولید شده اند و استفاده از آنها بسیار آسان است. در این نوع قهوه جوش ها، آب به آهستگی روی سبد فیلتردار حاوی قهوه آسیاب شده چکه می کند و بعد از نفوذ در قهوه از قسمت پایین درون فنجان یا قوری ریخته می شود. در این نوع قهوه سازها نیازی نیست که آب از قبل جوشانده شود. قهوه جوش های دارای فیلتر معمولاً دارای قوری ترموستات دار و صفحه گرم نگهدارنده برای گرم نگهداشتن قهوه می باشند.

این نوع قهوه جوش ها یا فیلتر کاغذی و با فیلتر دائمی کار می کنند . فیلترهای دائمی مقرون به صرفه تر بوده و هزینه کمتری دارند ، ولی بعد از استفاده باید برای برطرف کردن کثیفی شسته شوند. فیلترهای کاغذی بهداشتی تر هستد و بعد از استفاده به راحتی می توان آنها را عوض کرد.

 اسپرسوسازهای رو گازی ( موکاپات )

طعم اسپرسویی که از موکاپات ها به دست می آید با طعم اسپرسوسازهای برقی کاملا متفاوت است، ولی این نوع اسپرسو نیز مورد علاقه افراد بسیاری، مخصوصا علاقه مندان به تلخی زیاد است. در بین برندهای مطرح موکاپات، بدون شک نام بیالتی سال ها است که می درخشد. بیالتی با فراوانی طرح و ایده های نو، بازار کلی اسپرسوساز های روگازی را در دست گرفته است. و به جرئت می توان گفت هیچ برندی توانایی رقابت با این تولید کننده ایتالیایی را ندارد. نتیجه کیفیت عالی ساخت، قهوه خروجی خوش عطر و طعمی است که به هیچ عنوان با قهوه  خروجی موکاپات های دیگر مخصوصا برند های چینی قابل مقایسه نیست.

 اسپرسوساز های برقی خانگی غیر اتوماتیک

تجربه نوشیدن یک اسپرسوی با کیفیت در خانه و یا محل کار، می تواند بسیار لذت بخش باشد. شاید به جرئت بتوان گفت در بین دستگاه های با صرفه  خانگی ( اگر با دقت انتخاب شوند ) دستگاه هایی هستند که این تجربه رابرای شما بوجود بیاورند. با توجه به تنوع برندهای موجود و گاهی شگفتی آفرینی برندهای کم نام و نشان تر، و یا دور از انتظار بودن برند های معروف تر، باید برای خرید این نوع دستگاه ها توجه بسیاری کرد.

اسپرسو و کاپوچینو سازها

این دستگاه ها با استفاده از بخار، قهوه ای بسیار قوی تهیه می کنند. قهوه اسپرسو بسیار غنی تر و غلیظ تر از قهوه ای است که از قهوه جوش تهیه می شود و پایه ای برای کاپوچینو و قهوه لاته می باشد. دستگاه هایی که با پمپ بخار کار می کنند از مدل های دیگر کمی گران تر هستند.

قهوه سازها و اسپرسو سازها قطعات مختلفی دارند:

پمپ و الکترو موتور – المنت –فیلتر اسپرسو ساز- سویییچ کنترل – شیر برقی – واشر – واشر گروپ – دسته گروپ – بسکت گروپ – ناورونی دسته گروپ و …

در صورت نیاز به قطعات یدکی قهوه ساز با ما تماس بگیرید.

افزایش دوام یک دستگاه قهوه ساز با استفاده ی صحیح از آن

صحیح بودن نحوه ی استفاده از دستگاه تاثیر بسیاری بر دوام آن خواهد داشت. برای مثال متناسب بودن مقدار آب و قهوه ی مصرفی در هر بار استفاده بسیار مهم است. بهتر است مخزن آب را کمی بیشتر از مقدار لازم، پر کنید تا اینکه پمپ، آب را تا لحظه آخر به جای هوا به جریان بیندازد. برای قهوه نیز، ضروری است که مقدار کافی از آن را در دستگاه ریخته باشید تا در نهایت از دستگاه یک قهوه آبکی تحویل نگیرید.

گذاشتن زمان کافی برای خواندن دفترچه راهنمای محصول، راه میانبر شما برای پی بردن به بهینه ترین نحوه استفاده خواهد بود. همچنین برای تصمیم گیری در مورد مکان قرار دادن دستگاهتان، خوب فکر کنید. قرار دادن دستگاه قهوه ساز دقیقا نزدیک به گاز، کار درستی نیست چر اکه حرارت متصاعد شده از شعله های گاز ممکن است بعضی قسمت های دستگاه را با اختلال مواجه کند یا به آنها آسیب برساند.

برای نگهداری بهتر از دستگاه مطمئن شوید که تا آخرین قطره قهوه از آن خارج شده باشد

اگر اجازه دهید قهوه برای مدت ها داخل دستگاه باقی بماند، کار درستی نکرده اید. این کار به مرور زمان باعث به جا ماندن لکه های رنگی بر روی ظرف محل ذخیره ی قهوه خواهد شد و کار شما برای تمیز کردن آن را به مراتب سخت تر خواهد کرد. پس بهتر است که همیشه در حفظ پاکیزگی قهوه ساز خود و اجزای آن کوشا باشید.

مطمئن شوید که دستگاهتان را پس از استفاده خاموش کرده اید

بسیاری از دستگاه های قهوه ساز امروزه به گونه ای طراحی شده اند که پس از استفاده، به صورت خودکار خاموش می شوند. این قابلیت به منظوره ذخیره ی انرژی طراحی شده است و باعث دوام بیشتر عمر دستگاه شما خواهد شد. اما اگر دستگاه شما از این قابلیت برخوردار نیست، می بایست که بعد از هربار استفاده، آن را خاموش کنید تا به این ترتیب در مصرف برق صرفه جویی کرده و در ماندگاری دستگاه مثل روز اول تاثیر گذار واقع شده باشید.

آنچه باید در مورد تمیز کردن قهوه ساز بدانید

با روش‌های ساده زیر بار دیگر از خوردن قهوه‌ای تازه لذت ببرید و خستگی روزانه را برطرف کنید:

۱- هر گونه قهوه باقی مانده داخل دستگاه را خارج و سبد دانه‌های قهوه و صافی را خالی کنید. ۲- ابتدا جای مخصوص قهوه را با آب سرد بشویید و آن را با یک پیمانه سرکه سفید و دو پیمانه آب پر کنید.

۳- سرکه و آب را داخل مخزن قهوه‌ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید. بعد از دور کامل، آن را خاموش کنید.

۴- بگذارید مخلوط سرکه ۱۵ دقیقه به همین حالت باقی بماند و ته‌نشین شود.

۵- با ریختن دو بار آب خالی و روشن کردن دستگاه قطرات سرکه را پاک کنید.ید بار دیگر دستگاه را خاموش کرده و بگذارید ۱۵ دقیقه به همین حالت باقی بماند. حالا قهوه ساز شما دوباره مثل روز اولش کاملا تمیز است .

راهنمای خرید قهوه ساز یا اسپرسو ساز

ظرفیت قهوه ساز

اولین نکته ای که در زمینه خرید قهوه ساز باید بدان دقت داشته باشید این است که دستگاه قهوه ساز مد نظر شما قابلیت دم کردن چند فنجان قهوه را دارد. بنابراین قبل از خرید قهوه ساز باید تعیین کنید که از قهوه ساز انتظار دم کردن چند فنجان قهوه ساز را دارید. در حال حاضر قهوه سازهای مختلفی با ظرفیت های گوناگون در بازار وجود دارد که شما می توانید بر اساس نیاز خود یکی از مدل های آن را انتخاب کنید. قهوه سازهایی با ظرفیت دم کردن ۸ فنجان قهوه جزو محبوب ترین ها هستند.

فیلتر آب قهوه ساز

یکی از مزیت هایی که قهوه سازهای مدرن دارند این است که از فیلتر آب بهره می برند. با استفاده از این فیلتر دیگر نگرانی بابت کلر آب و یا مزه بد آن نخواهید داشت. این نوع فیلترها به صورت خودکار آب را تصفیه کرده و هر گونه بوی بد و یا گرد و غبار موجود در آب را از بین می برند تا در نهایت قهوه دم شده طعم و بوی عالی داشته باشد. بنابراین حتما در هنگام خرید قهوه ساز از وجود فیلتر آب در آن اطمینان حاصل کنید.

نمایشگر دیجیتال قهوه ساز

وجود نمایشگر دیجیتال روی بدنه قهوه ساز باعث خواهد شد که فرآیند دم کردن قهوه به راحتی از سوی استفاده کنندگان کنترل شود. این نمایشگرها که از نوع ال ای دی هستند به استفاده کننده امکان بررسی وضعیت دم شدن قهوه و همچنین استفاده از تایمر را می دهد. ضمن اینکه خاموش شدن اتوماتیک دستگاه نیز روی این نمایشگر ها مشخص خواهد بود. علاوه بر کاربردی که این نوع نمایشگرها دارند باید به زیبایی نمایشگرهای تعبیه شده روی قهوه ساز نیز اشاره کرد.

قابلیت آسیاب قهوه

این ویژگی جزو آپشن های خاص یک قهوه ساز به شمار می رود و تعداد کمی از قهوه سازهای موجود در بازار چنین قابلیتی را دارند. در واقع وجود آسیاب قهوه باعث می شود که میزان مناسب قهوه جهت دم کردن آن فراهم شده و در نتیجه قهوه خوش طعم تری را داشته باشید. اگر می خواهید قهوه سازتان قابلیت آسیاب قهوه را نیز داشته باشد باید بیشتر خرج کنید.

فشار بخار قهوه ساز

فشار بخار مناسب نیز از دیگر ویژگی هایی است که یک قهوه ساز خوب باید داشته باشد. فشار بخار کافی دستگاه باعث خواهد شد که به راحتی بتوانید خامه یا کف مورد نظر خودتان را تهیه نمایید. اگر این فشار بخار به اندازه کافی نباشد باعث ایجاد طعم نه چندان مطلوب در قهوه خواهد شد.

خدمات پس از فروش قهوه ساز

مورد آخر که قصد داریم به آن بپردازیم مربوط به خدمات پس از فروش و تعمیر قهوه ساز می باشد. با توجه به حساس بودن دستگاه های قهوه ساز احتمال اینکه این دستگاه ها دچار مشکل شوند وجود دارد و به همین علت خدمات تعمیر قهوه ساز حائز اهمیت است. سعی کنید برندهایی را خریداری کنید که خدمات تعمیر قهوه ساز آنها به خوبی در داخل ایران پشتیبانی شود. ضمن اینکه بهتر است از خریداری هر نوع قهوه سازه بدون گارانتی معتبر خودداری کنید.